Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nakeddenim Użytkownik
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 16:42, 24 Mar 2017 Temat postu: Engine cadet |
|
|
Mam krótkie pytania ( liczę na Ciebie dmechanik ). Czy bez uczęszczania do szkoły morskiej można wypłynąć na stanowisko kadeta ? Jeśli zaczynam ta szkole w październiku, to dzisiaj mogę wysyłać aplikacje do agencji właśnie na to stanowisko ? Czy musiałbym szukać pracy za wipera/oilera?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz9206 Bywalec
Dołączył: 04 Sie 2011 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: Sob 4:54, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Musisz mieć podstawowe kursy ITR (Indywidualne techniki ratownicze) i wyrobioną książeczkę żeglarską. Tylko kto Cię przyjmie bez niczego? Jeśli na morzu, to tylko stanowiska oficerskie - tam chociaż coś zarobisz. W każdym innym przypadku to głupota. Lepiej pracować na budowie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
nakeddenim Użytkownik
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 12:14, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź Mateusz. Chodzi mi tylko o wypływanie czasu do dyplomu oficerskiego. Ciężej znaleźć pracę jako oiler/wiper, łatwiej jest wyjechać za kadeta, bo i tak przypmną mu obowiązki w/w a zapłacą 3 razy mniej
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
dmechanik Super użytkownik
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
|
Wysłany: Pon 12:11, 27 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
nakeddenim: Trzeba sprecyzować dwie sprawy. Posiadanie dyplomu czy certyfikatu przez danego marynarza oraz zajmowanie stanowiska na statku wg minimum safe manning wystawionego przez administrację flagi pod którą pływa statek.
I tak. Z dokumentem młodszego motorzysty możesz zajmować na statku stanowisko zarówno praktykanta (cadet) maszynowego jak i młodszego motorzysty (wiper). Stanowisko cadeta to raczej takie dodatkowe stanowisko ponad wymóg bezpiecznej minimalnej obsady statku- stąd mniej płatne. Ale wielu armatorów jest świadomych, że bez zdobywania praktyki zawodowej nie będą w przyszłości posiadać wymaganych kadr oficerskich.
Moim zdaniem aplikować trzeba na wipera podając jako ewentualną opcję w aplikacji stanowisko: cadet.
I jeszcze jedno. Nie wiem jak teraz ale kiedyś wpis za "oilera" nie był mile widziany w naszych Urzędach Morskich w naszych krajowych przepisach takiego stanowiska oficjalnie nie ma. Więc nawet jadąc na statek za oilera lepiej poprosić Starego o wpis za Wipera.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|