Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
InarIoO Użytkownik
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Swinoujscie
|
Wysłany: Śro 16:40, 26 Sty 2011 Temat postu: Parę pytań. |
|
|
Witam. Trwam ściśle w swoim postanowieniu i wciąż dożę do zostania nawigatorem, teraz nasuwa mi się pytanie.
1.Ile będę zarabiał, wiem że kadet 800-1000 euro ale co potem?
Gdyby ktoś mógłby mi wypisać mniej więcej jakie zarobki są potem.
2. Zarabiając te 2000-3000 euro, myślę czy nie iść na statek na 4 pełne lata poczym miałbym już na porządną chałupę, co wy na to ?
3. Nie mogę się zdecydować czy iść na akademie w szczecinie, opłaca się?
Dzięki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
dmechanik Super użytkownik
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
|
Wysłany: Śro 22:48, 26 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Cześć,
1. Zarobki kadeta mniej więcej się zgadzają, ale do stopnia oficerskiego potrzebne jest kilka miesięcy praktyki i awans w jakiejś kompani. Po Akademi czas wypływania do kolejnych dyplomów jest znacznie krótszy.
2. 4 lata na burcie bez przerwy. Przekonasz się że 4 miesiące to wystarczający okres. Znam kilku którzy siedzieli po 12-13 miesięcy, po powrocie kupowali furkę ale zaraz potem jechali znowu w rejs bo kasy nie było a furką jeździł żona albo stała w garażu.
3. Skończnie AM powoduje szybszy awans. 4 lata w szkole to naprawdę fajny okres. Wybór należy do Ciebie. Oczywiście możesz iść na studia zaoczne i pływać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
InarIoO Użytkownik
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Swinoujscie
|
Wysłany: Czw 8:03, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź, chyba masz rację z tym okresem pływania, ale wciąż nie wiem jakie są naprawdę zarobki. Prosiłbym o podanie w liczbach, (Nawigator)
Szukałem na forach ale na jednych pisze 1000 euro, innych 6000 euro.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
dmechanik Super użytkownik
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
|
Wysłany: Czw 11:11, 27 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie ma raczej takiego czegoś jak konkretne zarobki dla poszczególnych stanowisk. Przykładem może byc stanowisko 2-mech. Można tutaj zarobić od 3500 - 7000 euro za miesiąc. Można gdzieś znaleźć ewentualnie wykaz minimalnych stawek zatwierdzonych przez ITF. Wpływ ma wiele innych czynników. Niektóre kompanie płacą tylko za okres na statku. Inne płacą mniejszą pensję ale przez cały rok. Dochodzą do tego takie czynniki jak ubezpieczenie, składki emerytalne, flaga pod którą się pływa czy nawet rejon pływania statku. Wielu kolegów woli rejsu po Morzu Śródzeimnym zamiast lnia na Morzu Irlandzkim gdzie pogoda jest deczko gorsza. Na dużych tankowcach często nie wejdziesz stakiem do portu tylko do rury na redzie. Małymi statkami możesz nie raz wpłynąć prawie do centrum miasta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dmechanik dnia Czw 11:12, 27 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
miloova Użytkownik
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 9:49, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kadet 500-900€
3off 2000-3000€
2off 2500-4000€
Coff 4500-8000€
CPT 6500-12000€
Widełki szerokie, zależy od typu statku, doświadczenia i oczywiście firmy.
Jak chcesz dobrze zarabiać to się nastaw na ciężką robotę, brak wyjść na ląd i ogladanie tylko instalacji przeładunkowych w różnych częściach świata
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
miloova Użytkownik
Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 9:51, 30 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Między bajki też możesz włożyć zwiedzanie świata, dziewczynę w każdym porcie i imprezy.
...jeśli chcesz mieć na statku wesoło i luzacko to idź na suche statki do jakiejś firmy "krzak"... pensja śmieszna ale wspomnienia kolorowe.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
InarIoO Użytkownik
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Swinoujscie
|
Wysłany: Wto 16:13, 01 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mógłby ktoś mi jeszcze wytłumaczyć te skróty 3off itd.
I zastanawiam jako kto będę na statku jeżeli po liceum i skończonych kursach odrazu pójdę pływać 3off ?
Aa.. i jaka jest różnica między masowcami a chemikowcami itd. oprócz ładunku oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez InarIoO dnia Wto 16:22, 01 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
dmechanik Super użytkownik
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
|
Wysłany: Wto 16:45, 01 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
3off - trzeci oficer
2 off- drugi
Coff - starszy oficer
CPT - Kapitan
Drogi InarIoO po kursach i liceum czeka Cię powolna wspinaczka po szczeblach drabiny. Jeżeli nie masz praktyki to zaczniesz od stanowiska kadeta potem OS (marynarz) i AB (starszy marynarz), dopiero potem można się starać o patent oficerski. Oczywiście na każdym stanowisku trzeba chyba z 12-18 miesięcy wypływać żeby skoczyć do góry (oczywiście to zależy od armatora zatrudniającego). O ile wiem na OS i AB trzeba zdać egzamin na 3 off potrzeba bez skończonej WSM zrobić kilku miesięczny kurs i zdać egzaminy.
Najbardziej interesująca Cię różnica pomiędzy masowcami a chemikaliowcami jest oczywiście w zarobkach. Co niebezpieczne zawsze jest droższe. I tyle. Poza tym statek jak statek. Do wszystkiego się człowiek może przyzwyczaić do promów, coasterów i tankowców. Wedle upodobania
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dmechanik dnia Wto 16:47, 01 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
|