Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk_landryn Użytkownik
Dołączył: 14 Paź 2011 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:08, 14 Paź 2011 Temat postu: Praca jako nawigator |
|
|
Witam. Mam zamiar iść na AM w Gdyni na nawigacje. Mam pare pytań.
1. Czy nawigator musi siedzieć na statku podczas pobytu w porcie? czy może zejśc na ląd?
2. Jak jest z pracą po studiach. W jakim czasie od studiów zostaliście 3 oficerem?
3. Czy gdybyście mogli jeszcze raz wybrać studia byłaby to Akademia Morska?
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
dmechanik Super użytkownik
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
|
Wysłany: Wto 15:56, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
1. Praca na statku odbywa się w systemie wachtowym. W morzu jest to 4 godziny pracy na 8 godz. wolnego. Natomiast w porcie załogi przechodzą na wachty portowe 12 na 24. Oczywiście nie ma tutaj żelaznej zasady. Bo na statkach mniejszych tzw. coasterach jest tylko 2 oficerów pracujących 6/6h. Niemniej jednak zawsze załogi starają się tak ułożyć plan żeby wszyscy mogli skorzystać z wyjścia.
Niestety postoje w portach są coraz krótsze, keje bardzo często znajdują się daleko od centrów miast. Niekiedy są porty gdzie ze względów bezpieczeństwa nie ma zejścia na ląd. Są kraje gdzie do zejścia potrzebna jest wiza lub przepustka.
Ostatni temat to tzw. tankowce. Statki często cumujące do rury wychodzącej z wody hen daleko od lądu. Tak, że nawet trudno złapać zasięg sieci komórkowej. O możliwości postawienia nogi na ziemi nie wspominając.
2. Jeśli chodzi o awans oficerski to różnie z tym bywa. Niektórzy koledzy mają upatrzone z góry kompanie lub rodzaje statków i wolą dłużej poczekać na awans, ale pracować na wymarzonych statkach. Propozycja pierwszego wyjazdu za offa często jest przypadkowym telefonem z biura agencji poszukującego pilnie na miejsce schodzącego awaryjnie lub odmawiającego wyjazdu itd. itp. Nie ma na to wpływu czy miałeś stypę na AM, złożyłeś aplikacje w maju itd. itp.
3. Szkoła Morska jest specyficznym rodzajem uczelni. Po wydziale nawigacyjnym raczej trudno o pracę w zawodzie na lądzie (a różne sytuacje rodzinno-zdrowotne mają na to wpływ). Niemniej jednak idą tam ludzie ciekawi. Szukający przygody, dobrych zarobków itp. Na Uniwerkach ciężko takich spotkać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
patryk_landryn Użytkownik
Dołączył: 14 Paź 2011 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:05, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Jak jest z praktykami? Po studiach na AM w Gdyni otrzymuje się tytuł oficera wachtowego to znaczy że moge pracować jako 3 off czy trzeba iles lat przepływać na małych statkach aby zdobyć uprawnienia? Mógłby ktoś opisać to dokładniej?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
dmechanik Super użytkownik
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
|
Wysłany: Pią 8:39, 21 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Wg STCW do uzyskania dypolmu offa na pokłdzie potrzeba 12 miesięcy wypływanych praktyk. Ale do tego liczą się praktyki na Nawigatorze XXI, promy, Dar Młodzieży itp.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
|