Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saper132 Użytkownik
Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:56, 13 Maj 2017 Temat postu: Pytanie o praktyki na zbiornikowcach lub gazowcach |
|
|
Witam kolegów mam takie zapytanie dot. odbycia 12 miesięcznych praktyk morskich za kadeta. We wrześniu tego roku zaczynam naukę w Studium Doskonalenia Kadr Akademii Morskiej w Gdyni na wydziale mechanicznym. Znam generalne zasady co i jak więc przejdę do konkretów, otóż chciałbym skończyć szkołę i zostać oficerem na zbiornikowcach lub gazowcach i pytanie jak to zrobić. Wiem że najlepszą opcją byłoby od razu złapać praktyki na danym typie statku ponieważ słyszałem że z doświadczeniem na bulkach nie chcą przyjmować na LPG/LNG. I tutaj pytanie czy warto wybrzydzać na SMT itp i szukać LPG/LNG czy brać co dadzą i po dyplomie oficera szukać na gazowcach?
Mam kilkumiesięczne doświadczenie w pływaniu na statkach na stanowisku fittera oraz kilkuletnie doświadczenie na stoczni oraz konstrukcjach stalowych (stanowiska od spawacza po montera a obecnie obsługa maszyn do gięcia i walcowania profili). Oczywiście posiadam wszystkie papiery morskie (książeczka, ITR), dodatkowo wiza USA C1/D , żółta książeczka (szczepienie na żółtą febrę).
Chciałbym wiedzieć czy mógłbym sobie jeszcze jakoś dopomóc np. zrobić sobie jakieś dodatkowe papiery (tylko nie wiem specjalnie co jeszcze mógłbym wyrobić).
I pytanie do doświadczonych kolegów skąd wiedzieć która agencja rektrutuje na LPG a nie na bulk lub cont.
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi i propozycję
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
dmechanik Super użytkownik
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 215 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
|
Wysłany: Pon 8:33, 15 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Generalnie odbywa się to dwutorowo:
1. Idziesz po szkole za oficera gdziekolwiek i czekasz na ofertę na wymarzoną ofertę. Minus jest taki, że oferta może się pojawić gdy będziesz na innym statku i wtedy klops.
2. Aplikujesz tylko na gazowce/tankowce godząc się nawet pojechać kilka razy na znacznie niższe stanowisko, licząc na awans.
Jest jeszcze trzecia droga - po znajomości. Któryś z kolegów będzie na statku gdzie będą szukać kogoś z polecenia i wtedy się łapiesz.
Co do agencji to trzeba wejść na ich strony i tam najczęściej jest napisane jakich armatorów i jakie statki obsadzają. Możesz też oczywiście aplikować bezpośrednio po armatorach tankowców czy gazowców.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
saper132 Użytkownik
Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:23, 19 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Dziękuje ci dmechanik za odpowiedź, bardzo mi pomogłeś ponieważ generalnie zastanawiałem się jak zrobić z praktyką czy odrzucać SMT itp i szukać tylko gazowce ale skończę szkołę z praktyką na jakimkolwiek statku a potem będę czekał na jakiś zbiornikowiec nawet na niższym stanowisku.
Jeszcze raz dzięki za informację
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|